Tuesday, April 12, 2011

Air oh Air.....

Sesubuh sepei' hari ni aku tersangat la gegeh bangun mencari air.....kenapa air? perlu ke???

air oh tanah air ku...lalala

Sebenornye kat blok aku xde air pagi tadi.....so kene la gegeh bangun awal-awal pagi mencari air. Merata aku merantau, pusing cari air... ye la kalau tak gegeh...tak mandi la jawabnye gi keje hari ni... pastu sure aku dihumban dengan kejian dan hanjengan hebat member opis yang rata-ratanye mulut puaka tahap dewa....hehehe (jgn marah ye kawan-kawan). No..no..no..no....okay!

 No...no..no...kejian okay uolss!

Akhirnye bertemu jua aku dengan tempat air pancuran di Masjid UKM. Time tu aku sampai xde orang sangat pun kat situ lebih kurang dalam jam 5.00 pagi kot.. ade la dua tiga orang yang gegeh berqiamulail  kot...(aku ni bukan la alim sangat) so rasenye itu la kot istilah nye...

Selamat datang ke Masjid UKM!

tanpa membuang masa, maka meluru la aku menuju ke bilik ayor kat masjid tu. Tak payah rebut-rebut, sure-sure xde orang masa tu bang oii!... so aku pun bergumbira bersiram-siraman la. nasib baik la tak sejuk air tu. rase suam-suam kuku je.. bak kate pak jabek.. 

Aahhhh...sedapnye bersiram...suriram..ram...ram..ramlah ram!

lepas mandi aku pun amik la air sembahyang bak kate kak nita pulak, petua untuk awek muda. hikhik... tapi untuk menunaikan kewajipan utama pada hari ini iaitu solat subuh. Lepas tu, aku pun terus balik ke bilik dan bersiap bagai nak gi keje. tak penah-penah sampai awal ke opis, tapi hari ni jadi sejarah aku sampai sebelum jam 7.30 pagi.... hehehe siap leh bawak bekal nasi, roti dan lauk sardin yang aku masak malam tadi utk bekfes ngan saodah dan kak limah...

awalnye mak oii!

so moral of the story kepada kengkawan...hargailah air itew semasa ia masih mengalir dan melimpah-ruah!

uolss...jangan bazir air ye.. kite minum...jom kite minum!

2 comments:

  1. Ada hikmah disebalik sume ni, hehehe
    Hikmah xde air, dpt gi opis awal
    Siap bawak bekal agi, ok la tu, hehehe

    ReplyDelete
  2. shikin: tu la memang keje pun penuh berhemah. hehe...(statement yoyo)

    ReplyDelete