Sabtu, 23 Mac 2013

Jalan-jalan Padang Part 3

Salam uolss. sorry sesangat ye sebab sejak dua menjak nih, aku buzy memanjang ditambah pulak dengan simptom keletihan bekerja melanda jiwa gituuu ayat nyer... (padahal malas jer) hehe...
okay la tak mo membebel panjang, moh kite sambung citer jalan-jalan padang ni. nasib baik la ada seseorang yang sudi bagi semangat untuk aku hupdate story ni. thanks ye to anonymous.. hehe kalau tak, alamatnye berkulat la story morey nih.

ok, lepas abih trip kami singgah kat air terjun yang santek nan indah itew, maka kitaorang pun menyambung perjalanan ke bukit tinggi. jalannyer pergh..... berliku sana berliku sini. dah tu saiz jalannye pulak kecik banget! tapi sib baik la driver nyer memang dah pro. so ok dan selamat la ye..

kami akhirnyer berhenti rehat kejap di pertengahan jalan untuk makan tengah hari dan solat. supir kami tu die bawak kat Rumah Makan Pak Datuk kalau tak silap la ye. (al-maklum la dah lame x hupdate)

Tempat ni femes untuk tourist yang datang ke padang terutamanye dari Malaysia. Masakan yang disajikan ofcourse le masakan minang. Pergh.... memang terangkat abes dan seswai sangat ngan cita rasa aku dan famili. siap bertambah nasi aku dua tiga pinggan. style diorang ni hidang lauk dalam portion yang ala ala je. tapi punyer la banyak hokay! tapi awas, kalau tak nak lauk tu, jangan la usik walaupun secubit sebab diorg akan tetap cas kalau lauk tu berusik. penuh meja dengan lauk pauk. juleng2 mata aku ok nak pilih lauk.

abah ngan mak pun makan dengan berselera. hehe..  seronok tengok diorg makan. sambil makan kami tengok le tv siaran indonesia. lepas makan kami segera solat. dekat sebelah belakang rumah makan ni, ada surau. bersih tempatnye. so selesa la. memandangkan perjalanan yang masih jauh, maka kami pun solat jamak terus. senang ye.

lepas semuanye selesai, kami terus bergerak menuju ke rumah gadang. tempatnye pun tak jauh sangat dari rumah makan ni. tempat ni korang mesti or wajib pergi. sebab kat sini akan diterangkan tentang budaya masyarakat minang dan juga sejarah rumah gadang. korang jugak boleh la nak snappy2 gambo kat sekitar kawasan rumah itew. kalau ade yang terhenggin  nak bersanding or drag2 ala ala orang minang, kat sini ade disediakan juga kostum. harganye hanye RM12 sajork. posing la pueh pueh yo!

mak, abah, kak yan dan sominye bukan main lagi ye! sib bek la ade si roni dan aku ler yang gigih menjadi fotografernyer.. hehehe ok layan la dulu gambo-gambo ni. next time i sambung lagi. daaaa!!

1 ulasan:


  1. Assalamualaikum Tuan/Puan.

    Salam dari Kita Holidays Travel & Tour Indonesia.
    Kalau Tuan/Puan nak melawat ke Indonesia, jangan risau hati sila hubungi kami di:

    KITA HOLIDAYS TRAVEL & TOUR INDONESIA
    Tour operator & Travel Agency

    Kami memberikan pengkhidmatan tour ground handling di beberapa daerah yang favorit untuk di lawati di Indonesia. Kami arrange secara profesional dan dengan penuh rasa kekeluargaan, juga dengan harga tour yang sangat berpatutan seperti ke : Padang dan Bukittinggi Tour, Aceh Tour, Medan Tour, Jakarta dan Bandung Tour, Jogjakarta Tour dan Bali Muslim Tour.

    Contact person : Amsyahril
    Mobile : +6285263007445
    E-Mail : am_holidays@yahoo.com / kita_holidays@yahoo.com / kitaholidays@yahoo.com.


    BalasPadam