Ahad, 2 Jun 2013

Jalan-jalan Hong Kong Day 2

Ok mai kita sambung story jalan-jalan HK untuk hari kedua. kang kalau lama-lama tinggal, nanti lupe pastu terus tak hupdate ler jawabnyer. hehehe....

macam biasa, disebabkan waktu di HK sama je ngan Malaysia, jadi aku pun takde la nak susah2 tukar masenye kat jam. dan secara automatiknya jugak, jam 5.30 pagi, alarm clock handphone aku pun berbunyik la. sebab tu time aku bangun untuk siap2 gi keje hari-hari. kat sini lupe plak nak offkan, tapi mmg kalau tak bunyik pun, aku tetap akan bangun. tapi bangun je masa tu, langit dah mula cerah macam jam 7.00 pagi kat Malaysia. hah! pitammm.... solat subuh nyer idak lagik. bergegas ler aku amik wudhuk dan solat subuh. biasa kalau travel mmg aku dah siap beberapa alatan khas untuk travel macam kompas arah kiblat, ubat2, universal plug dan macam-macam lagi barang yg patut dibawa ye.

 disebabkan ruang untuk solat dalam bilik yang cinonet tu, aku solat atas katil sajork. sbb katil kat bilik aku tu, aku combine, bagi ruang yang besar untuk aku beradu ye. hehehe...

selesai solat, aku bancuh milo secawan dan maggi cup serta berkeping-keping roti gardenia yang disapu dengan tuna pedas ayam brand taw. gitu... very the details hokay.. hehehe... bukan ape, supaya perut tak meragam kalau cukup makan dan kenyang untuk dibakar jadi bekalan tenaga bagi perjalanan yang akan ditempuh sepanjang hari kedua di bumi HK ni. itenerary hari kedua, kami akan habiskan the whole day dekat Taman Tema Disney Land Hong Kong hokay!

Memang Disney Land HK ni merupakan main destination kami ke HK untuk kali ini. ye la, pergi pun bawak anak2 khen.... selesai sarapan, aku mandi dan siap2 barang-barang yang perlu dibawa dalam beg, kira2 dalam pukul 7.30 pagi gitu, kami dah siap dan ready untuk keluar dari bilik. masa tu keluar dari guest house tengok kat luar Mirandor Mansion dan jalan raya masih lengang. takde orang yang kuar untuk mulakan aktiviti pada hari tu. so time ni ambik kesempatan untuk snappy gambo macam kat bawah ni. hehehe

cam biasa, perjalan ke Disney Land tetap dengan MTR. senang je. kalau korang follow route map die, sure tak sesat. dari stesen Tsim Sha Tsui, korang kene turun dekat stesen Lai King. Lepas tu tukar MTR ke stesen Sunny Bay untuk sampai ke Disney Land HK.

train ke Disney Land ni agak special taw. sebab semuanya ikut tema Disney taw. nah korang tengok sendiri la ye gambonyer ni.

Sampai je kat Disney Land dalam pukul 8.45 pagi. time ni masih belum ramai umat manusia lagi. so peluang untuk snappy ler ape lagik.

Gate open pukul 10 pagi. untuk makluman korang, aku siap beli tiket masuk ke Disney Land ni dari Agen Pelancongan di Kuala Lumpur, siap beli untuk masuk Madame Tusoud ngan The Peak pada hari ketiga taw. Harga die lagi murah kalau beli kat kaunter. so kalau ade siapa2 nak beli tiket ke Disney Land HK, boleh la rojer aku, nanti aku kasik details agen tu. senang je khenn...

masa ni, langit mendung je. risau gak aku, tapi aku dah prepare bawak payung  siap2. tapi harapan aku tak dikecewakan sebab awan mendung tu dah beransur cerah. dan dapat ler kami enjoy main permainan kat dalam tu. bagi yang bawak anak pinak kecik2 tu, kalau korang nak sewa stroler boleh dapatkan kat sini.

bagi yang nak mintak bantuan BRIM , upss silap, bantuan kecemasan ke atau nak tanye info ker atau bagi yang muslim, kalau nak solat, boleh pergi sini. bagi tau kat kaunter. diorang akan bagi korang tumpang solat kat bilik VVIP dalam bangunan tu.

dan kalau korang punyer kamera dah habis bateri dan perlu nak cas semula, pun boley mintak tolong kat sini. cuma korang kene isi form dan bagi salinan nombor passport korang. yang penting FREE ye. bagus khenn.. ok yang lain-lain korang leh enjoy, kat taman-taman yang ikut tema die. yang penting korang jangan lupe dapatkan jadual show2 penting dan event yang berbeza2 ikut musim nyer.

kalau ke Disney Land, mestilah tak sah kalau tak ambik gambo dengan Mickey Mouse dan kawan2 die khen. itu perkara wajib yer. kalau tak, mcm tak lengkap la jalan2 korang tu ke Disney Land. so kami memang plan awal2 untuk snappy gambo dulu dengan karater2 tu. sebab kene beratur panjang hokay. ye la ramai kan umat manusia yang datang sini dari macam2 bangsa tau. time aku datang tu, ramainyer orang filipina. ye la kenal dari perbualan tagalog diorang tu.

lepas tugasan snappy dgn icon2 tu beres yang dekat2 pukul 12 tau, baru la kami gi cari makan pulak. kat dalam Disney Land ni, satu2 nyer tempat makanan halal ialah di sini.

so silalah makan yer. kalau tak, mesti korang pitammm hokay!. tapi harga makanan yang dijual tu juga boley tahan pitamm nyer. tapi sila la jgn convert ke ringgit yer.  nasib baik makanan nyer sedap. so berbaloi la makan kat sini.

disebabkan aku memang nak cari merchandise Disney, sebelah je ngan Tahitian ni, ade shop yang jual merchandise, so tak nak ambik risiko sebab lepas dah mula enjoy jalan kang, lupe plak nak beli khen. so better aku beli siap2. so aku beli khas untuk aku ngan famili jer kat sini. utk kawan2 beli kat luar jer. sebab sini harganya mahal. so aku grab t-shirt disney ngan mug untuk aku letak pensel kat opis, plus bantal chip munk utk aku letak dalam kete. dan sepasang mickey dan mini mouse untuk anak2 buah aku tu. sweet khenn..lepas tu kami patah balik ke bangunan ni utk solat.

selesai semua, baru enjoy main. so korang layan la dulu gambo2 yang diambil sepanjang kat dalam Disney Land. aku jalan tak henggat punyer sampai tak tau letih. kitaorang mmg cadang untuk balik selepas pertunjukkan bunga api jam 9.00 malam. pastu baru Disney Land akan tutup pintu die hokay. so selagi boleh jalan, ape lagi, aku jalan je. petang tu, kak yan n familinyer dah tak larat. so aku ckp aku nak jalan sorg. nanti mlm jumpa balik kat depan bangunan yg aku cakap tu.

Selesai semua, kami pun balik ke bilik, mandi, solat dan minum milo secawan. pastu terus membongkang. tak henggat punyer. dah balik baru terasa kaki mcm nak tercabut. hahaha... ok la end of day 2. nanti aku sambung lagi untuk story hari ketiga pulak ye. till then. wassalam.

83 ulasan:

  1. hi... i nak tanya agensi mana u beli tiket masuk disneyland.. pls send me detail to tinie0606@yahoo.com

    BalasPadam
  2. hi... i nak tanya agensi mana u beli tiket masuk disneyland.. pls send me detail to tinie0606@yahoo.com

    BalasPadam
    Balasan
    1. Salam Tini,
      TQ singgah ke Blog Dunia Farel. Maklumat agensi tu saya dah send ke e-mel tini. Jangan lupe singgah lagi ke blog ni. Selamat melancong!

      Padam
    2. salam... send kat saya jugak. nk ke sne disember ni.. tq farel..

      fenddy_mohd@yahoo.com

      Padam
    3. Waalaikumusalam fendi. Ok maklumat tu saya dah send. Enjoy your Holiday!

      Padam
  3. salam farel,

    email juga ke whanifa@gmail.com nak ke HK tgh bulan ni dan ke disneyland juga

    thank you

    BalasPadam
    Balasan
    1. Salam Wan,
      Terima kasih sudi singgah ke Blog Dunia Farel. Maklumat yang wan perlukan tu saya dah e-mel pada wan. Harap dapat membantu. Jangan lupe singgah lagi ke sini dan be my follower ye. haha.
      Selamat melancong!

      Padam
  4. Salam, saya pon berminet nk beli tiket dgn travel agent kat mesia. Harap dpt emelkan ke dalass84@gmail.com. Tq

    BalasPadam
    Balasan
    1. wasalam gparadis3,

      Terima kasih singgah ke blog ni. maklumat agen tu saya dah e-melkan. harap dapat membantu. jangan lupe be my follower ye. hehehe

      Selamat melancong!

      Padam
  5. salam farel,
    Saya pun berminat nak dapatkan contact number travel agent di malaysia bg tiket ke Disneyland, Madame Tusoud ngan The Peak. Pls emel ke linasham@gmail.com.

    TQ
    Lina

    BalasPadam
    Balasan
    1. Wasalam Lina,

      Tq ye sudi singgah ke blog ni. anyway maklumat agen tu saya dah e-melkan pd lina. harap dapat membantu. jangan lupe be my follower ye. hehe...

      Selamat melancong!

      Padam
  6. Salam Mr Farel,

    Sy pun nak beli tiket Disneyland dgn travel agent tu..emel ke amisha2912@hotmail.co.uk blh? tq for your info pasal HK..sgt membantu... :)

    BalasPadam
  7. boleh email kan saya mana nak bilik tiket disneyland malina.riza@gmail.com

    BalasPadam
  8. Salam, saya pun nak tau detail agen utk beli tiket Disneyland. Email saya: tinittinit@yahoo.com

    Tinit

    BalasPadam
  9. Tlg emel kat sy gak. stanxa6@gmail.com

    Tengkius

    BalasPadam
  10. TQ pada amisha2912@hotmail.co.uk, malina.riza@gmail.com, tinittinit@yahoo.com dan stanxa6@gmail.com. kerana sudi singgah ke blog saya ni. ok maklumat agen tu saya dah e-melkan. harap dapat membantu kalian. bolehlah kiranya follow blog saya ni ye.. :)

    BalasPadam
  11. Assalam farel.
    Boleh share tak agent beli tiket tu kat azzura770117@yahoo.com.my
    Tq

    BalasPadam
    Balasan
    1. wasalam azura,
      maklumat dah di e-melkan. jgn lupe jadi follower saya ye. selamat melancong!

      Padam
  12. Hi Farel,
    Tolong emelkan kat saya jugak di rubby.azrol.danish@gmail.com. Thanks

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hi A Plane Jane on The Block,
      amboi pjg nyer name. hehe.. anyway maklumat tu saya dah e-mel. harap dapat membantu. jgn lupe jd follower saya ye! selamat melancong!

      Padam
  13. saya nk jugak kontek ejen yang beli tiket murah disneyland tu. emel ke zahirshahirah@gmail.com k.... thanks a lot

    BalasPadam
    Balasan
    1. Zahir Zakaria. TQ singgah ke Dunia Farel. Maklumat agen tu saya dah e-melkan. jgn lupe jadi follower saya ye. Selamat melancong!

      Padam
    2. Zahir Zakaria. TQ singgah ke Dunia Farel. Maklumat agen tu saya dah e-melkan. jgn lupe jadi follower saya ye. Selamat melancong!

      Padam
  14. Hai Farel...

    Blh kawe dptkan no travel agen tu..email kawe
    helmizara@gmail.com

    thanks.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hai Helmi! sori lambat reply sbb baru balik dari outstation n makan angin. hehe. Anyway TQ sudi singgah ke Dunia Farel. Maklumat agen tu saya dah e-melkan. Jangan lupe jadi follower saya. Selamat melancong!

      Padam
  15. Salam farel, blh emailkn x detail agent jual tiket tu? crackers_91@yahoo.com
    Tq~

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hai Anon! Kalau ada nama lagi best leh mention sini. sori lambat reply sbb baru balik dari outstation n makan angin. hehe. Anyway TQ sudi singgah ke Dunia Farel. Maklumat agen tu saya dah e-melkan. Jangan lupe jadi follower saya. Selamat melancong!

      Padam
  16. hi, blh bg info travel agent tu? email di eal.rosli@gmail.com

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hi Rosli. TQ singgah ke blog ni.Ok maklumat agen tu saya dah e-melkan. Jgn lupe be my follower. Selamat Melancong!

      Padam
  17. Salam, bole email saye info travel agent tue tak? mohd.nassir@gmail.com

    BalasPadam
    Balasan
    1. Wasalam. Ok maklumat agen tu saya dah e-melkan. Selamat melancong!

      Padam
  18. salam,nak tahu agent name n phone no...compare tiket kat sini lebih murah ngan on line di sana ke?adqueenz74@gmail.com

    BalasPadam
    Balasan
    1. Wasalam anon.
      Ok maklumat agen tu saya dah e-mel. harap dapat membantu. selamat melancong!

      Padam
  19. Tuan tlg emailkan travel gent norashikindosh@gmail.com. Tq




    BalasPadam
    Balasan
    1. Terima kasih shikin, sudi singgah ke blog saya ni. ok maklumat agen tu saya dah e-mel. harap dapat membantu dan jgn lupe jadi follower blog ni ye. selamat melancong!

      Padam
  20. As salam...boleh tolong sent alamat ejen tu dan no. telefon nya sekali. In sha Allah nak gi sana awal tahun depan.. TQ! Ni email saya tenine99@yahoo.com

    BalasPadam
    Balasan
    1. Waalaikumusalam,

      maklumat tiket tu saya dah e-melkan. harap dapat membantu. selamat melancong.

      Padam
  21. salam farel, nak jugak details agent tu pls! nadirah_@yahoo.com thank you for sharing your experience :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Wasalam Nadirah,

      TQ singgah ke blog Dunia Farel. Maklumat tu saya dah e-mel. harap membantu nadirah. Jgn lupe jadi my follower n selamat melancong!

      Padam
  22. Salam, blh emailkn saya info travel agent tue syafa888@yahoo.com

    BalasPadam
    Balasan
    1. Wasalam Syafa,
      Sori lambat reply sbb buzy lately ni. ok maklumat agen tu saya dah e-mel. harap dapat membantu syafa. jangan lupe be my follower. tq.

      Padam
  23. Hi Farel, good blog! Tolong emelkan kat saya agent tu jugak di niejam at gmail dot com. Thanks

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

      Padam
    2. Wasalam niejam,
      Sori lambat reply sbb buzy lately ni. ok maklumat agen tu saya dah e-mel. harap dapat membantu. jangan lupe be my follower. thanks too atas pujian tu. selalu-selalulah singgah sini dan komen. salam kenal ..

      Padam
  24. Salam.... boleh email maklumat agent utk tiket disneyland n lain2 tu pada saya? tq!

    elizasukor@gmail.com

    BalasPadam
    Balasan
    1. Wasalam Eliez, ok maklumat agen tiket tu saya dah e-melkan. harap dapat membantu mana yang patut. jgn lupe be my follower ye. selamat melancong!

      Padam
  25. Farel tkg emailkan particulars agent tu.. tq ye

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hi JJ. ok info that you need I've send to your e-mail. Don't forget to be my follower ya! have a nice holiday!

      Padam
  26. Cheaper beli sini ya ? Tolong emel sekali...senutha@gmail.com

    BalasPadam
    Balasan
    1. So far saya rasa murah la berbanding dengan harga tiket asal kalau beli di sana. ok maklumat agen tu saya send ke e-mel anda. thank you singgah ke blog saya. jgn lupe jadi my follower.

      Padam
  27. As slm, minta share contact number agent tu dekat miazaki79@gmail.com

    BalasPadam
  28. As slm, minta share contact number agent tu dekat miazaki79@gmail.com

    BalasPadam
    Balasan
    1. Waalaikumsalam Mia Zaki,
      Sori la sebab lambat reply komen ni. actually sbb baru balik bercuti dan outstation yang panjang. tak sempat bukak blog. ok maklumat tu saya dah e-melkan pada anda. harap dapat membantu. jangan lupe be my follower yer. selamat melancong!

      Padam
  29. Good info. Next month saya ada trip ke Hong Kong. Banyak juga saya dapat info dari blog Tuan. Cuma saya dibiaya oleh Pejabat. Mungkin x boleh renyah sangat pasal kami ada agenda utam iaitu Lawatan ke Pelabuhan2 disana.. bestnya.. tak sabar. sedih skit pasal orang umah dan anak-anak x dapat ikut..

    Rafi

    BalasPadam
    Balasan
    1. Salam Rafi,

      Mohon maaf sebab lambat reply komen ni sebab baru je balik dari bercuti dan disambung pulak dengan trip outstation.
      actually, thanks sebab sudi singgah dan baca my blog ni. sekadar perkongsian ape yang patut. masih lagi memperbaiki penulisan nyer.
      ooo pergi hongkong atas urusan kerja la ye. kalau ada rezeki, boleh la bawa keluarga ke sana. anak-anak mesti seronok kalau ke Disneyland HK. Insyallah suatu hari pasti sampai! aminnn...

      Padam
  30. salam..nk mintak contact agent yang u mention td.mcm sgt bermanfaat.anyway, nice reading your blog..my email: eiyies@yahoo.com
    tqvm!!!

    BalasPadam
  31. salam...seronok baca blog U...nak mintak contact agent yang U mention tu yea..TQ.my email puziahindut001@gmail.com

    BalasPadam
  32. Boleh emelkan..sy pegi sbtu ni maszmusa@gmail.com....any tips pls share....hehe..

    BalasPadam
  33. Salam bro. Tq for the info. Boleh x share contact no agent berkenaan. Akak nk ke HK cuti sekolah bulan 5 nanti. Terima kasih. fadzri78@yahoo.com

    BalasPadam
  34. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  35. salam...boleh share contact no agent tu utk beli ticket disneyland..nak pegi hujung bulan 5 ni..

    BalasPadam
    Balasan
    1. ni my email address..lupa nk bg td..wanzaharah77@gmail.com

      Padam
  36. salam...saya pun nak juga contact number agen utk beli tiket tu..tq!!

    BalasPadam
  37. Salam..boleh email sy (hi_yokis@yahoo.com) number agen yg jual tiket disneyland tu..thanks

    BalasPadam
  38. Assalam...Boleh bg tak contact agent tu..sbb lagi 3 hari jek nak pegi ni..emel ke pija_selamber@yahoo.com..thanks

    BalasPadam
  39. Assalam..boleh bg no contact agent tuk beli tiket Disney yg kat malaysia..email to ninie.kamal@gmail.com

    terima kasih

    BalasPadam
  40. Assalamualaikum....saudara farel,sy berminat psl ejen yg jual tix disneyland tu.email sy nurasilah79@yaho.com....tq

    BalasPadam
  41. As salam, saya berminat dgn travel agent tu.. tlg email mondy81@yahoo.co.uk.Tq

    BalasPadam
  42. Salam..boleh email saya (nayli0207@gmail.com) number agen yg jual tiket disneyland tu..thanks

    BalasPadam
  43. Assalamualaikum, mohon email contact details travel agent tempat beli tiket Disney+MT+TP tu ek. Thank you. h_midiyeinniey[at]yahoo.com

    BalasPadam
  44. salam,

    bole x hantar info tix disney? dri egent mane?
    shafiqah_tm@yahoo.com

    BalasPadam
  45. salam..kt agensi mn u beli tiket disneyland? nti emel yer love.zueda@gmail.com.......
    tqvm

    BalasPadam
  46. as salam,

    Saya Liza. saya pun berminat nak tau info tiket disneyland. tlg email ke daporkita@gmail.com. tq

    BalasPadam
  47. Assalamualaikum En Farel..
    Saya pun nak beli tiket Disneyland tu...
    bole tak email details agen tu...
    shikin_s80@yahoo.com
    tqvm en farel

    BalasPadam
  48. Salam En Farel,

    Nak minta emailkan maklumat travel agent di Malaysia tu boleh. Email ke iejay@yahoo.com

    BalasPadam
  49. ﺍﻟﺴﻼﻡ ﻋﻠﻴﻜﻢ en farel.. Terima kasih atas artikel ni mmg sgt2 membantu.. Insyaallah saya akan ke sana bulan 9 ni, so boleh emelkan pada saya details agent tu? ati_7676@yahoo.com. Tqvm..

    BalasPadam
  50. Salam...
    Boleh email jgak kt sye aiman_mstqm@yahoo.com

    BalasPadam
  51. Hai Farel..
    saya pun nak beli tiket disneyland, madame tussauds and peak tram...boleh tak email kat saya no tel n address agent tu...kat saya shikin_s80@yahoo.com TQ Farel...

    BalasPadam
  52. Salam en farel,

    Saya liza..came across ur blog when i was searching an info abt trip to hong kong. Sangat2 membantu, byk info yang sy dpt. Boleh tak sy dptkan details agent tu. Email sy haslizanazri@gmail.com

    TQ

    BalasPadam
  53. Salam Farel,
    mohon share contact agent tu kpd email akak : nhtahir1@yahoo.com. Tq

    BalasPadam
  54. salam farel, boleh shre contact agent ...
    email to : izyani@tm.com.my

    BalasPadam
  55. Salam farel, boleh share contect agent untuk tiket ke disneyland tak? Sent kt email sy ok yatimie0121@gmail.com

    BalasPadam
  56. assalamualaikum farel..boleh share contact agent utk tix disneyland..my email ctfadz@yahoo.com. Blog u very helpful..TQ

    BalasPadam